خرید بی ام دبلیو

خرید بی ام دبلیو اقساطی

خرید بی ام دبلیو

خرید بی ام دبلیو اقساطی

خودرو مینی Open 150 دنده ای کروک سال 2016

خودرو مینی Open 150 دنده ای



سال 1959 بود که بریتیش موتورز به معرفی و تولید مینی اقدام کرد. خودرویی که درواقع در دهه‌ی 60 برای بریتانیا یک نماد به حساب می‌آمد.

مینی به علت طراحی زیبای خود در آن زمان و توانایی رقابت با رقبایش مثل فولکس قورباغه‌ای و همچنین حضور در سری فیلم‌های Mr.Bean توانست به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند که باعث شد در سال 1999 به عنوان تاثیرگذارترین خودروی تولیدشده پس از فورد مدل تی شناخته شود؛ اما پس گذشت سالیان سال و خرید شرکت مینی توسط بی ام و در سال 1994 اکنون شاهد تولید نسخه‌ی تولید محدود کروک هستیم که فقط به تعداد 150 عدد و فقط برای بازار انگلستان ساخته شده است.

مینی کوپر کروک

در واقع این نسخه همان نسخه cooper s convertible است که با اندکی تغییر در طراحی داخلی و خارجی آن تحت عنوان open 150 عرضه خواهد شد.

بزرگترین خودروهای ساخت مینی یعنی کلاب من، در واقع لوکس ترین و بالاترین مدل های این سازنده کهنه کار انگلیسی محسوب می شوند.

خودرو مینی Open 150 دنده ای کروک سال 2016 از نوع مدل های کوپر از یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری توربو با قدرت 134 اسب بخار و گشتاور 162 پوند فوت سود می برند.

گیربکس شش سرعته دستی در این خودرو به صورت استاندارد نصب می شود. چرخ های این خودرو هم 16 تا 17 اینچی آلیاژی خواهند بود. صفر تا 97 کیلومتر بر ساعت مینی اوپن زمانی کمتر از 6.8 ثانیه می‌طلبد و براساس ارزیابی‌های آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA)، مصرف سوخت ترکیبی خودرو به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی 8.7 لیتر (10 لیتر/ 7 لیتر) است.

با توجه به وزن پایین خودرو و استاندارد یورو6 موتور آن، مصرف ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر برای این خودرو دور از انتظار نیست.

در بحث ایمنی نیز مینی دارای کیسه هوای سرنشینان و کیسه هوای جانبی، EBD,ESP,TCS است؛ همچنین سنسورهای پارک عقب نیز به درخواست مشتری روی خودرو نصب می‌شوند؛ همچنین مدل 4 چرخ متحرک نیز قابل سفارش است.

نمایشگر 6.5 اینچی، کلیدهای روی فرمان، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، سیستم صوتی با قابلیت بلوتوث و USB، گرمکن صندلی نیز ازجمله امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌روند که بعضی از آن‌ها فقط به صورت سفارشی روی خودرو نصب می‌شوند.

از دیگر ویژگی های استاندارد مینی جدید، سیستم سرگرمی همراه با نمایشگر 6.5 اینچی لمسی همراه با بلوتوث و فعال سازی با صدا، استارت دکمه ای، روکش تریم چرمی، صندلی های تاشوی عقب و نورپردازی داخلی می باشند.

خودرو مینی John Cooper Works اتوماتیک کروک سال 2016

خودرو مینی John Cooper Works اتوماتیک کروک سال 2016 به دنبال سیاست‌های شرکت خودروسازی مینی، نسخه کانورتیبل مینی جان کوپر وورک به یک سپر جلو جدید با ورودی‌های بزرگ‌تر هوا و زنبوری‌های جدید در میان جلو پنجره بعلاوه چراغ‌های تمام LED مجهز شده و در عقب آن هم از سیستم اگزوزی اسپرت استفاده شده که پیش از این بر روی نسخه استاندارد خبری از آن‌ها نبود.

در زیر شاسی هم جدیدا رینگ‌هایی 17 اینچی آلیاژی نصب شده که در 5 پره اصلی دوبل ساخته شده و از پشت آن‌ها می‌توان کالیبراسیون قرمز رنگ ترمزها را مشاهده کرد و مهم‌تر از هرچیز دیگر که این خودرو صرفا به خاطر آن تولید شده است، سقف متحرک پارچه‌ای آن خواهد بود که در عرض تنها 18 ثانیه و در حداکثر سرعت 30 کیلومتر بر ساعتی کاملا باز یا بسته می‌شود.

برای مصرف سوخت کمتر و بهینه‌تر خودرو، تمامی مدل‌های مینی کوپر به سیستم اتوماتیک stop-start مجهز شده‌اند که به صورت خودکار موتور را در مواقع سکون خودرو خاموش می‌کند.


در زیر کاپوت این مدل، موتوری 4 سیلندر به حجم دو لیتر و مجهز به توربوشارژ نصب شده که توانایی تولید 228 اسب بخار و 320 نیتن متر گشتاور را دارد که با توجه به این اعداد، مینی‌جان‌کوپر می‌تواند در عرض 6.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و در پایان نیز به حداکثر سرعت 242 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت 6.5 لیتری آن باعث شده که راننده خیالش از بابت هزینه‌ی زیاد سوخت راحت باشد.

در بین تمامی تریم‌های خودرو، مدل جان کوپر ورکس (JCW) قدرتمندترین پیشرانه را در دل خود جای داده است. این مدل همان پیشرانه‌ی توربوشارژری 2.0 لیتری مدل کوپر S را با انجام تغییراتی به حداکثر توان 228 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر رسانده است.

جان کوپر ورکس در تست‌های غیررسمی با گیربکس دستی، صفر تا 97 کیلومتر بر ساعت را در 6.2 ثانیه طی کرده و به گفته‌ی کمپانی مینی، مدل اتوماتیک خودرو این کار را در چند دهم ثانیه سریع‌تر انجام می‌دهد. بر طبق ارزیابی‌های آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA)، مصرف سوخت ترکیبی خودرو به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی با گیربکس دستی 12 لیتر (10.6 لیتر/ 13 لیتر) و با گیربکس اتوماتیک 11 لیتر (9.8 لیتر/ 13 لیتر) است.

مدل خودرو مینی John Cooper Works اتوماتیک کروک سال 2016  از دو صندلی در کنار هم بهره می‌برد که توسط رول‌بار مخفی در پشت هر صندلی، از سرنشینان محافظت می‌کند. این خودرو با وجود قلب تپنده‌ی 4 سیلندر و 2لیتری توربوشارژ، توانایی تولید 192 اسب بخار و 280 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که به کمک آن می‌تواند صفر تا صد کیلومتر را تنها در 7.1 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت برسد. با توجه به وزن پایین خودرو و استاندارد یورو6 موتور آن، مصرف ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر برای این خودرو دور از انتظار نیست.

مدل 2016 مینی کوپر به شکل هاچ‌بک دو درب و چهار درب در کنار یک مدل کروک (کانورتیبل) عرضه می‌شود. تمامی این بدنه‌ها در قالب دو تریم به فروش می‌رسند: تریم پایه‌ی کوپر، تریم کوپر S. البته علاوه بر این‌ها تریم دیگری با نام John Cooper Works یا به اختصار JCW برای مدل دو درب هاچ‌بک و به تازگی مدل کروک، در نظر گرفته شده است که توانمندی‌های بیشتری نسبت به تریم‌های دیگر دارد.

در مدل کروک می‌توان با استفاده از دکمه‌ی قفل خودرو بر روی سوئیچ یا دکمه‌ی تغییر وضعیت در داخل کابین، باز یا بسته‌شدن سقف خودرو را کنترل کرد. اگر تنها یکبار دکمه‌ی تغییر وضعیت را فشار دهید، قسمتی از سقف که در بالای سر سرنشینان جلو قرار گرفته، باز می‌شود تا عملکردی شبیه به سانروف را ایفا کند و در صورتی که دکمه را یک بار دیگر نگه دارید، سقف به طور کامل جمع می‌شود. از آنجایی که سقف خودرو در بالای صندوق عقب جمع می‌شود و نه در داخل آن، ممکن است دید عقب خودرو زمانی که به طور مستقیم نگاه می‌کنید، اندکی تحت تاثیر قرار بگیرد.

خودرو مینی Cooper S اتوماتیک کروک سال 2016

خودرو مینی Cooper S اتوماتیک کروک سال 2016 در مدلهای تازه MINI با افزایش 98 میلی متری در طول، 44 میلی متری در عرض و 7 میلی متری در ارتفاع، تنومندتر شده‌اند و با افزایش فاصله محورهای جلو و عقب به میزان 42 میلی متر یعنی مجموعاً 2.5 متر، حالا جادارتر نیز به نظر می‌رسند. فضای بار اکنون حدود 211 لیتر گنجایش دارد که 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در طراحی بیرونی مینی جدید چراغهای جلو و عقب از LED بهره می‌برند. درون کابین نیز نمایشگر بزرگ 8.8 اینچی در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند که با کنترلهایی مشابه سیستم iDrive ب ام و کار می‌کند. مواد مورد استفاده کابین هم ارتقا یافته‌اند.
کوپر S با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوی بنزینی قادر است 189 اسب بخار نیرو و 221 پوند فوت گشتاور در حالت اوربوست در اختیار راننده قرار دهد. این موتور نیز مصرفی معادل 5.6 لیتر در صد کیلومتر دارد. شتاب این مدل با گیربکس دستی 6.7 و با گیربکس اتوماتیک 6.8 ثانیه است. نهایت سرعت آن نیز به 233 کیلومتر بر ساعت می رسد.

همه این پیشرانه ها نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل می‌کنند. از سویی یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و همچنین پدالهای شیفتر تعویض دنده دستی و سرعت بیشتر تعویض در مدلهای اسپرت نیز قابل سفارش اند.

مدلهای جدید مینی در دو ورژن انتخابی تعلیق راحت یا اسپرت قابل سفارش اند. چرخهای 15 اینچی آلومینیومی به صورت استاندارد و چرخهای 16 اینچی برای مدل S تدارک دیده شده‌اند و با پرداخت هزینه بیشتر تا 18 اینچ نیز توسعه می‌یابند!

قرار گرفتن مینی جدید بر روی پلتفرم UKL1 ب ام و نوید دهنده یک سواری قابل قبول خواهد بود.

مدل مینی Cooper S اتوماتیک کروک از دو صندلی در کنار هم بهره می‌برد که توسط رول بار مخفی در پشت هر صندلی از سرنشینان محافظت می‌کند. این خودرو با وجود قلب تپنده‌ی 4 سیلندر و 2لیتری توربوشارژ، توانایی تولید 192 اسب بخار و 280 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که به کمک آن می‌تواند صفر تا صد کیلومتر را تنها در 7.1 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت برسد. با توجه به وزن پایین خودرو و استاندارد یورو6 موتور آن، مصرف ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر برای این خودرو دور از انتظار نیست.
در بحث ایمنی نیز مینی دارای کیسه هوای سرنشینان و کیسه هوای جانبی، EBD,ESP,TCS است؛ همچنین سنسورهای پارک عقب نیز به درخواست مشتری روی خودرو نصب می‌شوند؛ همچنین مدل 4 چرخ متحرک نیز قابل سفارش است.

نمایشگر 6.5 اینچی، کلیدهای روی فرمان، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، سیستم صوتی با قابلیت بلوتوث و USB، گرمکن صندلی نیز ازجمله امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌روند که بعضی از آن‌ها فقط به صورت سفارشی روی خودرو نصب می‌شوند.

گفتنی است می توان مینی را خودرویی کوچک با قابلیت‌های اسپرت دانست که توانسته اصالت خود را حفظ کند و افراد بسیاری را ازجمله جوانان و به‌‌‌خصوص خانم‌ها را برای خرید جذب کرد.

خودرو مینی Clubman دنده ای سال 2016


در نمای خارجی همان مینی‌کوپرکوپه را می‌توان دید که با کمی افزایش طول توانسته به یک مدل هاچ‌بک تبدیل شود.

در واقع بیشترین تغییر را می‌توان در قسمت عقب خودرو دید. مینی با تغییر چراغ‌های این مدل و تغییر نحوه‌ی بازشدن در عقب، باعث متمایزشدن مدل 2016 از مدل‌های تولیدی در سال‌های قبل شد.

چراغ‌های عقب در واقع اندکی کشیده‌تر شده‌اند و حالت ذوزنقه‌مانند به خود گرفته‌اند؛ همچنین درِ دوتیکه نیز همانند کراس‌اوورها باز می‌شود و نماد Clubman در زیر دستگیره‌های آن به زیبایی نمای خودرو افزوده است. نمای داخلی نیز از طراحی مدرن و آرگونامیکی بهره می‌برد.

تمامی کلیدها در دسترس سرنشینان هستند و روی صندلی‌های عقب نیز دو فرد بزرگسال به‌راحتی می‌توانند بنشینند.

مدل Clubman  از سه نوع پیشرانه بهره می‌برد که یکی 3 سیلندر و دیگری 4 سیلندر تیون‌شده توسط جان کوپر و دیگری مدل 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ است که با وجود قلب تپنده‌ی 4 سیلندر و 2لیتری توربوشارژ، توانایی تولید 192 اسب بخار و 280 نیوتن متر گشتاور را دارد و به کمک آن می‌تواند صفر تا صد کیلومتر را تنها در 7.1 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت برسد.


با توجه به وزن پایین خودرو و استاندارد یورو 6 موتور آن، مصرف ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر برای این خودرو دور از انتظار نیست.

در بحث ایمنی نیز مینی دارای کیسه هوای سرنشینان و کیسه هوای جانبی، EBD,ESP,TCS است؛ همچنین سنسورهای پارک عقب نیز به درخواست مشتری روی خودرو نصب می‌شوند؛ همچنین مدل 4 چرخ متحرک نیز قابل سفارش است.

نمایشگر 6.5اینچی، کلیدهای روی فرمان، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، سیستم صوتی با قابلیت بلوتوث و USB، گرمکن صندلی نیز ازجمله امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌روند که بعضی از آن‌ها فقط به صورت سفارشی روی خودرو نصب می‌شوند.

خودرو سوزوکی Grand Vitara دنده ای سال 2007




«سووزکی گرند ویتارا» یک «کراس‌اوور» شهری اسپرت است. مانند بسیاری از محصولات سوزوکی که اتومبیل‌هایی با قابلیت‌های اسپرت هستند، این ویژگی در گرند ویتارا نیز مشهود است.

انتخاب این مدل برای عرضه در بازار کشورمان را باید یکی از انتخاب‌های هوشمندانه «ایران‌خودور» دانست؛ زیرا با استقبال قابل‌قبولی از جانب مشتریان روبه‌رو شد.

واردات گرند ویتارا در سال 2006 آغاز شد و عرضه آن به‌صورت مونتاژ داخل نیز سال ۱۳۸۶‌ بود.

خودرو سوزوکی Grand Vitara دنده ای سال 2007 گراند ویتارا از سال 1988 تاکنون در حال تولید و عرضه است. نمونه‌ی موجود در ایران، نسل سوم گرند ویتارا است. این نسل علاوه‌بر ایران در کشورهایی نظیر ژاپن، اندونزی، کانادا، آرژانتین و… نیز عرضه شده است.

 پس از مدتی از مونتاژ نمونه‌ی دو لیتری، عرضه ویتارا با پیشرانه‌ی سیلندر 2.4‌لیتری در دستور کار ایران‌خودرو قرار گرفت تا بتواند گرند ویتارا را با تجهیزاتی کامل‌تر و قوای فنی قوی‌تر همراه جعبه‌ی دنده‌ی دستی و اتوماتیک عرضه کند.

نمونه 2.4‌ لیتری تنها نمونه‌ی مونتاژی در ایران‌خودرو، دارای دو جعبه‌ی دنده اتوماتیک و دستی است؛ همچنین در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز کلاس‌ها و تیپ‌های مختلفی برای ویتارا عرضه شده است که شامل 2.4 دستی نیمه فول، 2.4 دستی فول، 2.4 اتوماتیک نیمه فول، 2.4 اتوماتیک فول است.

تمامی این تیپ‌ها دارای پیشرانه‌ی 2.4‌لیتری هستند که توانایی تولید 169 اسب‌بخار قدرت در دور 6000 و 227 نیوتن‌متر گشتاور را در دو 3800 دارد. این پیشرانه‌ی 16 سوپاپ که استاندارد آلایندگی یورو5 را دارد در هر یکصد کیلومتر سیکل ترکیبی 9.7 لیتر بنزین می‌سوزاند که با‌توجه به وزن 1552‌کیلوگرمی ویتارا رقم معقولی به‌نظر می‌رسد.

در نمونه 2.4 دستی نیمه فول پیشرانه مذکور به یک جعبه دنده‌ی دستی پنج سرعته متصل شده است که شتاب صفر تا صد کیلومتری 12 ثانیه‌ای را برای این مدل به ارمغان می‌آورد.



در تیپ 8 مجهز به سامانه ورود بدون کلید است یعنی زمانی که کلید در جیب شما است با فشار دادن دکمه‌ای که روی دستگیره درب است، می‌توان درب‌های خودرو را باز و بسته کرد. درب‌ها را باز می‌کنیم و به راحتی وارد اتومبیل می‌شویم.

صندلی‌های این خودرو ارگونومیک هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرد اما چندان راحت نیستند که از خودرویی با چنین قیمتی انتظار بیشتری می‌رفت. فضای سر و پاها در هر دو ردیف بسیار خوب و پذیرفتنی است.

خودرو سوزوکی Grand Vitara دنده ای با داشتن دوربین دید عقب، این مشکل تا حدودی بر طرف شده است. آینه‌های این خودرو بسیار بزرگ و خوب در نظر گرفته شده است و دید خوبی را به شما می‌دهد.

خودرو سوزوکی Grand Vitara دنده ای سال 2007 با توجه به این که فول‌ترین مدل ویتارا به شمار می‌رود دارای امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی است البته در این بین نبود سانروف و سیستم کنترل پایداری ESP کاملا به چشم می آید.

خودرو سوزوکی Grand Vitara

از مهمترین امکانات خودرو سوزوکی Grand Vitara دنده ای سال 2007 می‌توان به سامانه ورود و استارت بدون کلید به همراه سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، شیشه‌های برقی با قفل درب‌ها در اختیار راننده، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل خودرو، کروز کنترل، مه‌شکن جلو و عقب، صندلی‌های عقب قابل خواباندن، سیستم صوتی DVD همراه با GPS مانیتور 7 اینچ لمسی برای سرنشینان جلو دو عدد مانیتور برای سرنشینان عقب با پورت‌های AUX و USB با کنترل‌های روی فرمان، دوربین دید عقب، سیستم تهویه خودکار، کامپیوتر سفری، ماساژور و گرمکن صندلی‌های جلو، قابلیت انتخاب حالت‌های 4H 4H LOCK 4L ، گیربکس 4 سرعته خودکار، کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده نیرو، 6 عدد کیسه هوا، دیسک‌های ترمز در هر چهارچرخ به همراه سیستم‌های ABS، EBD، BA می‌توان اشاره کرد. این خودرو دارای 4 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا است.